ratemma

Alla inlägg under januari 2013

Av ratemma - 23 januari 2013 00:53

Ännu en skapelse åt Creativica eller man ska väl säga tre- i- en...

  

Ni hittar inlägget här... Där kan ni se vad jag har använt...


Denna gång blev de en liten gåva till min lilla syster som fyllde 12 år igår...

Min lilla flicka har gått och blivit stora damen!

Inge dockor på önskelitan längre, nu toppas den utav smink och kläder...


Blir många bilder då de är några saker... Och alla rackarns vinklar och vrår då de inte är platta saker...

  

Vi börjar med påsen:


 

I mitt underbara GDT-paket fanns (bland annat) dessa söta små påsar, lätta att arbeta med, bara att klippa hål (om man så vill) och dutta på lite dekorationer...


   

Gick lös med blommor, fjärilar och hattnålar...


 


Tårtasken:

 

Gjorde de simpelt och altrade en YouDo-ask...

Klädde asken med super härliga papper bla. från Maja Design och DoCrafts...


 


         


 



     


 


 

En liten fjäril fick pryda insidan...

  


 

Och som vanligt min lilla stämpel...


Tags:

  


 



Slutet gått allting gott..!

;)






 




Av ratemma - 21 januari 2013 11:02

... Då man prövar en sak och man lyckas..!

  


Testat bildöverföring på en LITEN del utav min julklapp från karln... Och ja... Jag fick takpannor...

Hade dock ingen vit akrylfärg, så de fick gå med väggfärg...


Så här testobjektet:

 

Gick loss på med lite fjärilsstämplar och scanade in på datorn, vände, förminskade och sen var de bara att skriva ut igen...


 

De är som synd att man inte kan forma takpannorna riktigt... Men de är kanske lite charmigt ändå...

Får se om man dekorerar denna lite... Är liiiiite tomt till höger...

  







 



Av ratemma - 10 januari 2013 15:22

Suttit och myst med vovvarna i soffan och knåpat ihop dessa:


 

Skönt att bygga upp ett litet förråd...

  

Här har ni mina medarbetare:


                 

Ronja                                Blaze                  

(Blaze är nyvaken på bilden, hon ligger och suger på tungan då hon sovet...)







 


Av ratemma - 8 januari 2013 11:50

Nu har jag ÄNTLIGEN tagit tag i min charms/metall förvaring!

  


 


Fick presentkort hos Konstnärsshoppen i julklapp så köpte jag alla förvaringsaskar (från Panduro) butiken hade hemma, dock var de bara 3, men som tur var så räckte det!

Blev t.om några fack över, hela 7 stycken, men de ska inte va något problem att fylla..!
Alltid kul att samla på sig..!

  


Får se om de får hem en till, skulle sitta bra, fast nu är de ingen bråska!


Skönt att slippa de gamla, de var lösa mellanväggar som gärna ville åka med då man tog något ur facken...

Nu slipper jag att de blandas och nu har så gott som varje sort sitt eget fack..!

Dock måste jag bara hitta en ny plats åt dem i min lilla hörna...


 


De gamla lådorna går inte i pension än!

De får hålla koll på mina kjedjor (plus de som är för stort för facken)...

Sen tror jag att jag ska sortera upp mina akrylcharms som ligger blandade i en låda... Då kanske man kommer ihåg att använda dem..!
   










 

Av ratemma - 8 januari 2013 09:25

Jah... Som ni hör på namnet så har jag altrat en evighetskanlender åt Creativica...

Ni hittar inlägget här, där ser ni vad jag har använt..!

  


Här kommer min almenacka:

(De första två månaderna iallafall... Kommer att altra eftersom... Blir lite roligare så...)


 


                          


Lyckades hålla mig borta från hemma gjorda blommor... Använde mig istället utav super söta mullberry cherry och jag tyckte att deras "stjälkar" gjorde sig så fint precis som de var, så jag hade inte hjärta att ösa på med en massa blad...

  


Den är egentligen en väggkalender, men jag ställde upp den mot en presentförpackning då jag skulle fota och de var bara att sätta sig ner och dona på igen...

Så...

De är nu en bordskalender till min lilla scraphörna!

Sen blev de juh enklare att sakpa lite på höjden då man slipper oroa sig för att den ska bli för "tjock" allt efter månaderna går...


 

Kjedjorna + plattorna kommer från gamla några gamla smycken mamma donerade... En bra sak med min mor är att hon spar saker som går sönder (tror att de är därifrån jag har fått de) och för ett tag sen fick jag med mig MASSVIS som jag disikerade... Blev en hel del pärlor, hängen och kjedjor som bara ligger och väntar på att bli nå helt nytt..!


Pärlhängerna knåpade jag ihop själv och hängde på...

Allt är satt på ett halsbandslås så att de går att flytta med då man vänder blad...


      


Stadgade upp baksidan med chipboard, gick loss med mitt öljettverktyg och monterade ihop den igen...



Och eftersom de är en evighetskalender så kan man enkelt byta ut årtalet eller varför inte sätta in ett foto! 


Jag sparade upphängningsmodulen på själva kalendern... Känns som om att den KAN komma till användning, vet bara inte till vad...

  




 

















Av ratemma - 1 januari 2013 16:02

  Då var de dags att sumera 2012 och de gör jag med en topp tio!

  

första plats ligger min lilla brunn!

Den var så rolig att göra och sen fick man tänka lite extra!

Ni hittar den här!

andra plats ligger min kreation åt Creativica!

Som ni kanske har märkt så har jag inte arbetat med så mycket mönstrade papper, men de underbara papperna som låg i mitt lilla GDT-paket gjorde de lätt för mig att ta de steget och jag kan nog lova att de blir mer utav de 2013..!

Ni hittar den här!

Tredje plats är min första explotionsbox... Även fast jag gjorde en STOR tabbe så blev resultatet bra ändå...

De var den som satte igång ideén om en önskebrunn...

Ni hittar den här!

fjärde plats hittar vi min andra mask... Den sitter fortfarande kvar på bysten och pryder numera vardagsrummet... Kommit fram till att de inte blir så många baler för min del...

  

Ni hittar den här!

Femte plats: En korsett! Så många jag har gjort så måste juh iallafall EN komma med på listan... Hehe...

Hör och häpna: Jag vågade ge bort denna till någon som INTE är mamma eller lilla syrran...

Ni hittar den här!

Sjätte plats: Är juh en äkta "baglady" så är lite svag för väskor... Blev som nöjd med denna...

Ni hittar den här!

sjunde plats hittar vi årets ända muffins!

Ni hittar den här!

Åttonde plats ligger min lilla tjejvagga...

Ni hittar den här!

Nionde plats bjuder jag på en kopp te(?)... Den pryder min lilla hörna och håller koll på alla nålar...

Ni hittar den här!

Och sist men även minst, min tionde plats: En liten vattenkanna!

Ni hittar den här!


**************************************************
****************

Jah... De var min lilla årssumering...

2012 har varit ett år fyllt med uppförsbackar, nedförsbackar och även raksträckor... Men man har klarat sig igenom de och nu välkommnar man ett nytt år och en ny början!

Några löften för 2013 har jag inte avgett... Har lovat mig själv att göra tid för mer scrapbooking och försöka tämja gränserna!

Vem vet... 2013 är kanske de år jag gör mitt första  kort!

Hahahaha!
  











                    

Presentation


Mitt namn är Emma och jag kommer från de lite nordligare delarna utav landet nämligen Nordmaling. Kärleken lockade mig hit från Umeå och nu bor jag här tillsammans med karln och våra två papilloner. På nätet kallar jag mig RatEmma (inte rat betydande rått

Tidigare designat för

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards