ratemma

Alla inlägg under oktober 2012

Av ratemma - 27 oktober 2012 20:59

ÄNTLIGEN scrapat utav mig lite och de fick bli att ge nytt liv till en liten te/kaffe (?) kopp som stod alldelens ensam längst in i skåpet...

 

Den låg undan gömd i en låda jag ropade in på auktion för många herrans år sen... 

Men eftersom den inte har några kompisar så fick den bli en nåldyna och hålla mig sällskap vid pysselbordet...

  


Här har ni den:


 

Fram

             


 

Bak

   


 


 

Med ett garnnystan, karlns "lånade" socka och en organsapåse skapade jag själva dynan...

Rosorna har jag som vanligt knåpat ihop själv...

De rosa "knopparna" är pynt bär, eller vad de nu kallas som kommer i klasar... Men som tur var så gick de lätt att klippa isär...

  


Och vad är en nåldyna utan några nålar?

 

Fick snabbt slänga ihop några pins då jag hade en otålig hungrig man där hemma...

Självklart blev grädde med ett litet körsbär också...

  

Nu är de bara att fylla på med pins allt eftersom man donar på...


Detta är mitt bidrag till YouDo´s oktobertävling...













 






Av ratemma - 20 oktober 2012 18:37

Veckan har jag spenderat i Ullared och oj så kul de har varit..!
Sprungit bland hyllorna på dagarna, ätit gott och bara myst i stugan på kvällarna...

Vi fick nätt och jämt in allt i bilen då de var dags att beta utav de 1071 km, men ack så duktiga vi var, äkta Tetris-generationen!

  

Vovvarna fick ett litet kryp in bland alla saker, dock så satt Ronja parkerad i mitt knä de mesta av tiden...

Blaze fick med sig en ovälkommen kompis, men fort så var de gjort så fick den brinna i pannan (fästing)...

Fyndade Distress Ink refiller på Lantmännen! Halva priset!

MUMMA!

Fick bli en av alla färger de hade..!

  

Hittade Barbapappa-stämplar inne på GeKås, visserligen för barn, men de behöver man juh inte bry sig om!

LÖVE BARBAPAPPA!

  


 

Regnigt, men härligt!


Borta bra men hemma bäst!
Nu slipper man repitera sig, trodde inte att jag hade så mycket dialekt, men de visade sig att jag hade fel..!

  


Har inte scrapat på år och dar känns de som!

De KLIAR i hela kroppen! Men då man har sakerna på ett annat ställe så är de svårt..!

MÅSTE bara fara och sätta mig till helgen!


Köpte två härliga fågelburar...

En stor och en liten...

  

Hur i rackarns inreder man dom?!


Den stora fick en blomma flytta in i...

 

Hade fler blad då jag började, men han var lite motsträdig..!

  

 

Smackade på en fjäril och nå kristaller (var över från en lampa som fick följa med hem), man tager de man haver...

Nu återstår de vad jag ska göra med den lite mindre..?

Insperation, tack!














 



Presentation


Mitt namn är Emma och jag kommer från de lite nordligare delarna utav landet nämligen Nordmaling. Kärleken lockade mig hit från Umeå och nu bor jag här tillsammans med karln och våra två papilloner. På nätet kallar jag mig RatEmma (inte rat betydande rått

Tidigare designat för

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards