ratemma

Alla inlägg under september 2012

Av ratemma - 20 september 2012 14:37

Hade en blom dag igår och tillverkade massor utav Gardenia...

Satt dock inte vid min lilla hörna, så de blev en låååång process då man inte hade min värmefön och utan min tång så var de lite pill göra... Men de är alltid kuligt..!

  

Hann juh mysa med vovvarna under tiden...

  


 

Pistillerna hittade jag längst under ett gäng blommor i en affär i Ö-vik, så de fick följa med mig hem och bli en del av dessa..!

  

Försökte förklara skillnaden mellan ink pad, reinker och stain och hur man blandar en egen mister (använde mig utav: Antique Linen Reinker och Perfect Pearls Gold) för en kompis... Vilket var bra då även den användes... Så nu skimrar de lite lätt..


 


Jah.. Nu ligger de där och väntar på att bli distressad, duttad med lite stickles och sen bli fäst på nå kommande alster...


  






 

Av ratemma - 15 september 2012 01:08

Nu är jag ÄNTLIGEN klar med min lilla exploding box...

Okej då...

Kanske inte är så liten då jag utgick från ett 12" cardstock (scorade vid 4" och 8")...

  

Suttit lääänge och klurat hur jag vill ha den... Stått på mitt bord och bara väntat på mig och ack så less jag var då jag inte kom på nå...

Tragiskt nog så fick jag börja om från början då jag enbart hade EN "flärp" att dekorera!

En enda stämpel kvar som skulle få sin plats.... Och tror ni inte att jag gjorde en STOR tabbe?!

Tänkte inte så långt att jag skulle behöva ett embosspulver som var för små detaljer, jag ser min text klumpa ihop sig till en enda stor fläck... Försökte pilla bort papperet, men jag hade varit duktig med limmet så den knövlades ihop och slängdes in i hallen...

Skulle nog ha gått att rädda om jag inte hade blivit så kinkig...

Men måste då säga att jag är MYCKET mer nöjd över hur de slutade...

Tårtan får tala för sig själv...

  


Här kommer resultatet:


 

Notera: Inte en enda alu-tejp bit!

  

 


                  


Denna är tänkt till min kära mor som blev ett år äldre, eller vi säger väl yngre så hon inte blir kinkig, i torsdags...

Hon kommer att få en brunt S.N.Ö armband som passar perfekt till denna lilla (stora) box/ask...

Är de illa att man utgår från färgen man scrapat i då man köper present?

Tur nog så passar hon alldelens UTMÄRKT i brunt!!

  


 


                  

Många Gardenia blommor (hur ni gör dom finner ni HÄR), tur nog så är de kuliga att dona ihop...


 


                  


 

Har använt mig utav: Martha Stewarts Punch branch, Classic butterfly, Glassene butterfly, Punch 3-in-1 Classic Butterfly och Pop-up butterflies - edger...

XCUT Nesting dies- Scalloped circle och corner punch small...

Magnolia Scalloped tag...


 

Innut i döljer de sig en liten sak...


 

En TÅRTA!

  

 


          

Clear embossat swirls (My paper world) och gjort en liten ficka med en tag...


 


                         


 


 


 


          


 

Gjorde en enkel vikning på locket, behövde inte ta fram saxen och de gillas starkt!

Den blir stabil och bra, behövde knappt limma...

Och självklart så fick den min lilla markering...

  


Detta är mitt bidrag till Mollys scrapbookings september utmaning!


Man ska inspireras utav denna bild:

För mig var de, tro de eller ej, fjärillarna på väggen som talade till mig... Så i denna box är de extra många, har inte vågat räkna...

  







 




Av ratemma - 3 september 2012 22:13

 Har gjort en liten vagga och denna gång fick de bli till en flicka...

Även denna är gjort på min egna mall:


 


Här kommer de färdiga resultatet:


 

 

Som vanligt så kunde jag inte hålla mig borta ifrån alu-tejpen... Under den så är de punchinella och knappar...

  

Påsen är en vanlig organzapåse  som jag fick med då jag köpte ett halsband, bytte bara banden som försluter påsen till silver och gjorde en enkel tag...


 


 


              


Blommorna har jag knåpat ihop själv, liksom hattnålarna...

Fjärilarna är från Tim Holtz och Martha Stewarts, blad punchen är från Papermania/DoCrafts..

Fjärilarna är embossade med en Me to You embossingplatta...



          


Knipsat bort "ögglan" på nallebjörnens huvud... Är i vanliga fall en sann djurvän... Men de såg liiiite konstigt ut annars...

  


   


 


 


Tack för att ni tittade förbi!









 




Presentation


Mitt namn är Emma och jag kommer från de lite nordligare delarna utav landet nämligen Nordmaling. Kärleken lockade mig hit från Umeå och nu bor jag här tillsammans med karln och våra två papilloner. På nätet kallar jag mig RatEmma (inte rat betydande rått

Tidigare designat för

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards