ratemma

Alla inlägg under april 2016

Av ratemma - 29 april 2016 13:59

... Har ett paket hittat sig hit...
Efter lite klickande hos PY Hobby ( www.pyhobby.se ) kom detta till mig:

I'm in love with Maja!
Som vanligt är papperna alldeles ljuvliga! Nästan så man inte vågar använda!

Spets, metalldekorationer och dies är jag svag för! - Speciellt om de är bra pris!!!
29kr för en doily-die?!
De gör de verkligen inte lätt för mig!

De söta blommorna och alfabetsstämpeln var mycket mindre än vad jag trodde... Inget fel med det, de är urgulliga! Tycker bara att de är roligt att se hur fel ute man är när de kommer till mått! ;)

Sitter och klurar på att te färga den vita spetsen... Något för vit för min smak... Känner jag mig själv rätt så kommer den hamna i skymundan annars, vilket är tråkigt då den är så fin...

Jag som var så anti tejpen i början och nu har mitt förråd ökat i rask takt!
Denna gång blev de bland annat en julig gullig sak, ho ho ho, alltid bra att ha...

Titta vad man möttes utav då man öppnade paketet:

Att något så litet kan göra så mycket!
Bara så mysigt!

Nu ska jag sluta babbla!

/RatEmma

Av ratemma - 18 april 2016 19:01

... Ett brev i brevlådan..!
??
Karin har varit i farten igen och kolla vad som damp ner:

Titta vad mysigt!
Förtrollad av fjädern! Vet inte om jag vågar scrapa med den!
;)

Ännu ett ljuvligt PL från Karin!
Pastellfärgerna passar verkligen till påsktemat! Och jag älskar de knutna banden på sidan!
Många idéer man kan "låna"...!
;)
Så roligt att få inspiration på posten!
Allt är bara för sött!

Mycket mumma på baksidan!
:)

Tusen tack underbara Karin!!!!

/ RatEmma

Av ratemma - 12 april 2016 21:21

... Paket damp ner i brevlådan idag..!
Då resterande av huset snarkade här om dan så låg jag och klickade i kundkorgen hos Scrspbruket(.com)...
Så blir de då John Blund är snål!
^^

Lite dekorationer är aldrig fel...
Kunde hålla fingrarna från klistermärkena... Brukar aldrig använda sådant, men vem vet, jag kanske äntligen börjar!
Suktat länge efter träbokstäverna, de är så sööööööta och nu är de MINA!
:)

Journal cards är något jag fastnat för... Lätt att samla på sig, tar ingen plats och så är de så gulliga!

Och självklart kunde jag inte låta bli att fylla på mitt die-förråd!
Alfabetet var så billigt att jag inte kunde motstå (under 60kr) och då man inte kunde välja mellan stora eller små, fick de bli bägge!
Även ramen! 29kr!? Den skulle absolut hem till mig! ;)

Sen är jag svag för fjärilar och Tim Holtz så detta var en dödlig kombination! ;)

Polaroid-ramarna vet jag inte hur jag tänkte, är juh inte svårt att göra själv, men de var juh så söta..!
^^

De var allt för denna gång!

/ RatEmma

Av ratemma - 11 april 2016 01:53

Haft en riktig scrapar-helg och de har varit SKÖNT!!!

Andan for ur en då man öppnade upp draperiet och möttes av detta:

Man kan nästan tro att en bomb slog ner under natten..!
Man hade hoppats de... För detta... Jah... Var extremt!

Håller på med tre projekt och sen har de alltid varit bråttom att avsluta, så man har inte hunnit plocka undan...

De var verkligen svårt att komma igång igår, så jag bestämde mig för en liten rensning innan jag gjorde kväll och vips...

... Blev de tomt!

Passade även på att städa min "Råskog" och snabb gå igenom lådorna, så nu är de inte bara skrivbordet som glänser!
Så nu är ÄNTLIGEN "pås-systemet" borta!

Måste dock hitta en fungerande förvaring för whashitejpen! De har vuxit ur sin nuvarande...
Tänk om man hade mer bänkyta!

Nu återstår de att stöka ner igen!
;)

/ RatEmma

Presentation


Mitt namn är Emma och jag kommer från de lite nordligare delarna utav landet nämligen Nordmaling. Kärleken lockade mig hit från Umeå och nu bor jag här tillsammans med karln och våra två papilloner. På nätet kallar jag mig RatEmma (inte rat betydande rått

Tidigare designat för

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards