ratemma

Alla inlägg under juni 2016

Av ratemma - 24 juni 2016 14:45

... Flip book från alldeles ljuvliga Anne!

För ett bra tag sen fick jag denna skönhet:

Jag hade turen att, ännu en gång, vara hennes försökskanin!
Den är sååååå fiiiiiiiiin!
Love it! Love it! LOVE IT!

Somrigt och alldeles underbart!

Blommor, fjärilar, doilys och tags! Mycket att titta och pillra på!
Papperna passade mig som handen i handsken!

Om man viker ut vänster sidan så hittar man mer vackert!

Och lika så om man viker ut högersidan!
Titta vad mumma!!!

Alltid lika kul att få sådana skönheter och all inspiration som kommer med dom!

Tusen tack ännu en gång, finaste Anne!
Nu måste du bara börja skicka ut dom!!!

/ RatEmma

Av ratemma - 22 juni 2016 21:39

...Karin har varit i farten igen!

De är så roligt att få nå annat än räkningar i brevlådan, brevbäraren är jue generös när de kommer dom, men ibland dimper de ner nå som sätter en guldkant på dagen!
<3

Titta:

Lite kärlek på en onsdag är väl aldrig fel?
;)

Kolla vad smarrigt!!!!
Lite midsommarkänsla med alla ljuvliga blommor i bakgrunden!

Mycket mumma och fick till och med lära mig nå!
- Har alltid trott att te kommer från buskar!

LOVE IT!!!

Detta var en äkta flip book! Bara att vika upp och upptäcka nya saker...

... Och sen vika upp mer och hitta fler saker!
Kuligt och sockersött!

Vad är mer sommar än en ko?

Mycket inspiration! Älskar papperna och färgvalet! Alla små detaljer!

Även baksidan var alldeles ljuvlig!

TUSEN tack underbaraste Karin!!!
Ska påbörja ett svar så fort jag bara kan!!!

/RatEmma

Av ratemma - 14 juni 2016 17:54

... Kom med en liten överraskning... Nämligen min lilla beställning från Enlitenbutik(.net)...
Hade verkligen inte väntat den snabba leveransen!
:)

Kunde inte låta bli förra veckans erbjudande, 20% på hela beställningen!
Lite Prima, stämplar och PL-kort kan man juh aldrig få nog utav!
Sen har jag varit sugen på att få klämma och känna på distress crayons, så de fick sig ett nytt hem också!

/ RatEmma

Av ratemma - 14 juni 2016 13:30

Knåpat ihop en liten hjälpreda... Nu kanske man ÄNTLIGEN kan stämpla rakt!

Bara att öppna upp, placera papper, lägga stämpeln där man vill ha den, plocka upp stämpeln med locket och sen stämpla på!

Använt: 2 plastglas (300x300x4 mm, Biltema), gångjärn, träpinnar (trästickor, Biltema) och cardstock...

Lite dekorationstejp och färg sen är den redo för användning!
För tillfället ligger den på torkning!
;)

/RatEmma

Av ratemma - 14 juni 2016 10:04

Jah, då var de dags att visa upp min allra första Flip Book...

Klurigt men kuligt!

  

Underbara Kada gick med på att bli min försökskanin!

 De roliga med Flip Books är att de verkar inte finnas så mycket regler, inga minsta eller största mått, inga måsten på antal sidor och inget som säger att man INTE får använda papperspåsar!

  

Detta är även mitt bidrag till En liten butiktävling som de har i deras alldelens underbara blogg! Man ska inspireras av detta citat från H.C Andersen:


Att bara leva är inte tillräckligt, sade fjärilen

man måste ha solsken, frihet och lite blommor
 
(Måste verkligen rekommendera både butiken och bloggen! Mycket inspiration och VÄLDIGT bra service!!!)
 
Ni kommer att märka några fjärilar och många blommiga fiiiiina papper..!
  
 

Satt läääänge och klurade på hur jag skulle lägga upp de... Visste att jag ville använda mig utav Maja Designs - Vintage Romance och att jag ville ha en liten vintage känsla i de hela...

Lite romantik så här på början av sommaren är juh aldrig fel!

  

Sen kom jag ihåg mitt lilla minialbum jag gjorde för nå år sen och greppade tag i påsarna!
Det gick åt 4 pappers påsar till denna, fram och baksida + två till sidor...
 
Då den blev en aning tjock fick framsidan bli lite enkel...
 
Bara åh knyta upp rosetterna åh öppna!
 
De roliga med denna konstruktion är att man får plats med mycket mumma!
Bara ÄLSKAR papperna!!!
Fjärilsbordern (+de övriga) kommer från olika 12" papper...
Fliken till vänster har öppningen på påsen utåt, så den innehåller bla en tag... Till höger har jag gjort en ficka av påsens "bottenplatta"...
 
Viker ut sidan till vänster:
Visste att jag ville dela med mig utav lite die cuts från papperna, så ett bellyband i mitten passade utmärkt...
Tanken var att jag skulle göra en liten hemlig sida, dock blev den lite väl hemlig, de var bara att märka ut den med text och tab!
 
Viker upp mitten:
 
Nu får ni blunda lite! Jag brukar inte fastna på bild, mitt försök till DuckFace!
  
Denna sida ställde till med några problem... Tyckte att jag hade hittat så bra magneter, dock ville de inte fästa riktigt, så de blev att pillra upp och sätta dit en lite tjockare!
Tråkigt nog syns ALLA rackarns magneter!
Morr!
Men man lär sig väl?
 
 
Efter många om och men blev de ett litet kuvert!
Är som sugen på att köpa en "envelope punch board"... De KLIAR i fingrarna... Men vet inte hur mycket man kommer att använda den...
 
Viker mitten partiet till höger:
 
 
  Till höger är de ännu en ficka gjord av påsens botten, i mitten fick jag göra en vanlig...
Baksidans påse är öppen från insidan...
I den är det en lång tag med en ficka så att godsakerna är lättare att få ut...
 
Glömde dock fota baksidan innan jag postade den...
 
Skulle vara duktig och filma den då jag införskaffat mig ett stativ till min lilla groda...
Kan dock varna att den är uppochner?!
De var den inte då jag filmade, men som vanligt: Man lär sig väl?
  
 
Ha de gott!
/ RatEmma
 
 
Av ratemma - 3 juni 2016 14:48

... Från underbara Kada!
Sitter just nu och nynnar på "sommartider" och har de gott!
<3
Titta så fint:

Somrigt och alldeles ljuvligt!
Super härliga papper!
Sött som socker! Love it!

De är som roligt och väldigt i inspirerande att byta PL...
Sen är de alltid kul att få nå annat än reklam och räkningar i brevlådan!
;)

Kolla allt mumma på baksidan:

Love, love, love!

Tusen tack, kära du!
Svar är på G!
:D

/ RatEmma

Av ratemma - 2 juni 2016 11:49

... Tgr!
Är så GLAD att de har kommit till Umeå, dock så har nog karln inte samma känsla, men han vet då vars han hittar mig!
;)
Man hittar alltid nå som får följa med hem, nå som man absolut inte kan vara utan, nå som gör dagen ljusare..!
Jah... Jag har absolut inga onormala köpbeteenden!
Hahaha!
Skämt åt sidan, de är verkligen en rolig affär!

Fastnade verkligen för denna söta lilla kundkorg!
Hade tidigare mina (tunna?) dies i en cd-väska, dock vuxit ur den och då jag insåg att en hade börjat bli böjd var de dags att tänka om...
Och denna passade utmärkt, nu känns de inte som om man har så många, finns ju plats för fler..
Med andra ord: fritt fram att köpa!
:D

Undrar om man ska köpa en till och ha tejp i? Hur förvarar ni era?

/ RatEmma

Av ratemma - 1 juni 2016 18:40

En liten butik(.net) har en liten utlottning på Facebook som jag inte kunde låta bli!
De man ska göra ett kort med temat fågel!

De passade alldeles utmärkt då karln fyller år!
Är dock ingen kortmakare, men jag gjorde ett försök, fick juh användning av mins Bird crazy-stämplar!
:)

Han är lite utav en Star Wars-nörd, så istället för "force" fick jag in åldern, vilket han nog inte kommer att tycka om!
Men de skit ja i!
Mohahahahaaa!
;)

/RatEmma

Presentation


Mitt namn är Emma och jag kommer från de lite nordligare delarna utav landet nämligen Nordmaling. Kärleken lockade mig hit från Umeå och nu bor jag här tillsammans med karln och våra två papilloner. På nätet kallar jag mig RatEmma (inte rat betydande rått

Tidigare designat för

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards