ratemma

Alla inlägg under november 2018

Av ratemma - 19 november 2018 12:09

Min frånvaro fortsätter lysa starkt, men man har ju en liten gosak åh mysa med och då finner man inte tid med scrapbooking... Turligt nog så är de enklare att virka!

  

Fick ihop en liten mössa till My då sensommarens kvällar börjde bli kalla:

 

Var dock så längesen jag gjorde denna så jag kommer inte ihåg hur... Självklart så följde jag inte mönstret åh ej skrivit upp nå...

Lappen kommer iallafall från TGR och jag har använt mig av Järbo 8/4 garn, tror jag använde storlek 3 på nålen...


Mammas lilla modell:

  

   

Tanken var att jag skulle få ihop en matchande klänning, men jag hann inte virka i takten hon växte!

Jag hade inte turen på min sida då garnet tog slut och då jag väl hittade det så var de för sent!

Så den idén fick jag lägga på hyllan...

Får se om man virkar klart den till någon docka..

(Baksidan)


För tillfället håller jag på att virka en babyfilt av garn jag hade hemma...

Återstår åh se om man hinner få klart den innan hon blir 18 år!

  


/RatEmma

Presentation


Mitt namn är Emma och jag kommer från de lite nordligare delarna utav landet nämligen Nordmaling. Kärleken lockade mig hit från Umeå och nu bor jag här tillsammans med karln och våra två papilloner. På nätet kallar jag mig RatEmma (inte rat betydande rått

Tidigare designat för

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards