ratemma

Alla inlägg under maj 2016

Av ratemma - 31 maj 2016 12:16

... Klickade hos En liten butik(.net) damp detta ner i brevlådan:

Allt var bara så mumsigt!
Är totalt förälskad i Enchanted klistermärkena!
Då jag hade varit alldeles för snabb att betala in och en sak var slut fick jag de roliga erbjudandet om hon skulle välja något som hon tyckte skulle passa... Självklart tackar man ja till de!!!!
:)
Mmm, är så nöjd med allt!

Måste tillägga att bemötandet hos En liten butik är alldeles enastående, även för en besvärlig kund som jag var!
;)
Skynda er dit och shoppa! Fraktfritt!

/ RatEmma

Av ratemma - 5 maj 2016 11:45

Jah... Då var de dags att visa mitt svar till UNDERBARA Karin!

Här har ni de:

 

En enkel inslagning: Tårtpapper+diecut+snöre+ett K som jag klätt i papper och embossat...

Musen är ett bokmärke som ville ha sig ett hem...

  

Nu till innehållet:

 

Papperna kommer från Dovecrafts - Sweet Paris 6" paper pad.

Jag är svag för Paris-temat och grönt och rosa är som mina go-to-färger!

Denna gång använde jag mig utav brunt cardstock i grunden... Kändes lite tuffare än vanligt kraft-färgat och inte lika hårt som svart...

Gemet längst upp i vänstra hörnet hittade jag då jag suckandes traskade igenom Jula med karln... Slutade med att han fick dra ut mig..!
  


Stämplar: ScrapBerrys (tekopparna, "The best things.." och "A cup of tea..."), 7 Gypsies ("Be your own.." och "She left beauty...") och Prima Marketing (Buren).

 

Svårt att fota då allt glänser... Men där kikar eiffeltornet fram..!

Ljuvligt papper! Rekommenderar verkligen att köpa de, de enda minus är att de är enkelsidigt men känns ändå lättare att använda då man inte "slösar" en sida...

  

 

Då man klickar runt på Youtube stöter man ofta på "Mailtag" och "Currently", så jag knåpade ihop några enkla tags med mina frågor och vad jag gör just nu på baksidan...

 

ScrapBerrys gör verkligen fina stämplar och till ett bra pris!

Jah... Mina Promakers åkte fram i ett försök till att färglägga...

Övning ger färdighet och jag har låååååång väg kvar, men är som rogivande att sitta och kladda på även om de inte blir perfekt..!

  

 

De är roligt då man får användning av de man nyss köpt!

Denna fjäril kommer från Tim Holtz och ack vad jag tycker om de dies:en!


Nu till ett litet erkännande:

Det guldiga sick-sack bandet härstammar från begynnelsen!

Det var bland de första sakerna jag köpte... Och ja... Den har inte sett dagsljuset på länge, så de kändes roligt att den kom till användning!


Neh... De var allt för mig!

Sköt om er!


/ RatEmma


Av ratemma - 5 maj 2016 11:45

   ... I mus form!

  

Stötte av misstag på ett härligt mönster på Pinterest en natt då jag hade svårt att sova...

Och självklart kunde jag juh inte låta bli!


Titta så söt den blev:

Tyckte den var läcker..!

Här hittar ni mönstret och ja, den var lika rolig att göra som den ser ut!

 

Bara att stänga boken och vips så är den fångad!

  

 

Otroligt nog så följde jag mönstret hela vägen!

Om jag skulle ändra på något skulle de vara öronen... En mus är juh grå på utsidan av öronen jue..!

  

Hade dock bara cerise färgat garn hemma... Men han blev juh söt ändå..!

  

/Ratemma

Presentation


Mitt namn är Emma och jag kommer från de lite nordligare delarna utav landet nämligen Nordmaling. Kärleken lockade mig hit från Umeå och nu bor jag här tillsammans med karln och våra två papilloner. På nätet kallar jag mig RatEmma (inte rat betydande rått

Tidigare designat för

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards