ratemma

Alla inlägg under februari 2016

Av ratemma - 25 februari 2016 21:33

... Pysseltagen slår igen portarna till sin webbshop...
Känns tråkigt, vart ska man nu klicka runt och drömma sig bort??

Självklart fick de bli en sista beställning:

Blev ett nyttigt paket... Bunkrat upp mig på lim... Blev även ett nytt att testa då de märket är lättare att hitta...
Någon som vet vart man kan köpa Scotch taky glue får gärna lämna en kommentar!
Har testat andra lim, men de är inte densamma...

Självklart kunde juh inte de sista paketet bara innehålla braiga saker... Några Maja Design papper, ljuvliga stämplar, modelling paste, metalldekorationer + band och sen unnade jag mig en die!

Man kan alltid hoppas att de "öppnar" igen!
<3

/RatEmma

Av ratemma - 7 februari 2016 12:49

 Jah, ännu en virkad minion till min "samling"...

De är som skönt att sysselsätta händerna med då man ser på tv och med dessa behöver man inte tänka så väldans mycket...

  

Mina tidigare:

"Casey" - Evil minion

Carl


Orginal mönstret hittar ni här: All about ami och mina ändringar hittar ni här


Nu till Mini-Casey:

 

Garnet jag använt är Emma 8/4 (mörklila, vit och svart) och Järbo 8/4 (grå) och virkade med en 2mm nål...

 

De blev lite skillnad mellan dom..

  

  

 

De roliga med denna är att han kan stå stabilt...

 

... Men de kan juh bero på att garnet inte är lika "fluffigt"... Eller så var de jag som virkade extra hårt..!

  

 

Och, likt de övriga, så kan även denna klä utav sig...

  


Tack för titten!
/RatEmma


#EvilMinion #CrochetMinion #Crochet

Av ratemma - 6 februari 2016 01:12

De var läääängesen jag altrade något, så igår la jag albumet + pocketletters åt sidan och med lite klet och kladd fick ramen jag fyndade på en loppis sig ett nytt liv!

  

Kände mig lite "mossig" och jag kanske gick till överdrift...

 

... Men ack så roligt jag haft de!!!!!

  

 

De var svårt att sätta igång då man har "scrapat platt"...

 

Själva flickan har jag klippt ut från Prima Marketing serien Butterfly...

Gillade inte hennes vingplaceringar, så jag klippte ut dom och placerade dom där jag ville ha dom och passade på att limma dit nå extra papper så de blev en liten 3D effekt...

Bakgrunden är ett ATC kort -The Archivist, även den från Prima...

"keep life simple" kommer från Tim Holtz small talk stickers...

Walnut Distress ink + en stencil, washi tejp, svart + guld akrylfärgs splatter och vingarna är målade med gel medium + lite gulfärg på topparna...


Stämpel: Thersa Collin - Christmas Cottage

 

Grunden är gesso + svart akrylfärg sen gick jag loss med modeling paste...

För att komma åt överallt använde jag en gammal pensel...

Sen blev de en grön och en rosa/röd glimmer mist och lite guld splatter...

Mycket enkel och extremt roligt att göra!

Modeling pasten är vit, var inte så noga att täcka den, tyckte att det gav den en liten karaktär att ha vit och svart tittandes fram lite här och där...

  

 

Kunde inte hålla mig borta från gardinerna! Stansade ut några blommor (Tim Holtz mini tattered florals) och tryckte in lite här och där...

Liljorna kommer från Wild orchid craft och seambindingen har jag färgat med glimmer mist...

Även duttat på med lite guldfärg...

Pärlspröjset kommer från Pysseltagen...

 

En liten före och efter bild...


Tack för att ni tittade förbi! Hoppas att ni får en trevlig helg!

  

/ RatEmma

Av ratemma - 1 februari 2016 15:04

... Motstå att fynda lite på rea... Denna gång hos Hobbyworld...
Massa Tim Holtz och Prima saker på rean, klart värt att kolla in...

De är verkligen inte lätt att låta bli, de var mycket lockade, men detta fick komma till mig:

De roliga är att de är saker jag suktat efter... Saker som har legat i kundkorgar, men plockats bort då totala summan blivit för hög....
Men nu, äntligen, har de fått komma sig hem!
Hahahahaha!

Neh... Nu blir de köpstopp!
Håll tummarna för mig!
??

/ RatEmma

Presentation


Mitt namn är Emma och jag kommer från de lite nordligare delarna utav landet nämligen Nordmaling. Kärleken lockade mig hit från Umeå och nu bor jag här tillsammans med karln och våra två papilloner. På nätet kallar jag mig RatEmma (inte rat betydande rått

Tidigare designat för

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards