ratemma

Direktlänk till inlägg 3 september 2012

Vagga till en liten tös!

Av ratemma - 3 september 2012 22:13

 Har gjort en liten vagga och denna gång fick de bli till en flicka...

Även denna är gjort på min egna mall:


 


Här kommer de färdiga resultatet:


 

 

Som vanligt så kunde jag inte hålla mig borta ifrån alu-tejpen... Under den så är de punchinella och knappar...

  

Påsen är en vanlig organzapåse  som jag fick med då jag köpte ett halsband, bytte bara banden som försluter påsen till silver och gjorde en enkel tag...


 


 


              


Blommorna har jag knåpat ihop själv, liksom hattnålarna...

Fjärilarna är från Tim Holtz och Martha Stewarts, blad punchen är från Papermania/DoCrafts..

Fjärilarna är embossade med en Me to You embossingplatta...



          


Knipsat bort "ögglan" på nallebjörnens huvud... Är i vanliga fall en sann djurvän... Men de såg liiiite konstigt ut annars...

  


   


 


 


Tack för att ni tittade förbi!









 




 
 
Malin

Malin

4 september 2012 06:08

Åh så fin vagga. En prinsessa skulle sova gott i den.

http://www.cri-kee76.blogspot.se

 
stephi

stephi

4 september 2012 13:10

men vilken fin vagga!!!! Du e så duktig! Tack för lilla mallen.

http://www.stephis-kort.blogspot.com

 
Nickan/3a

Nickan/3a

5 september 2012 19:04

Tack för din gulliga kommentar hos mig.
Jag ler stort å är alldeles varm om hjärtat!
Supergullig vagga!

http://www.nickanpysslar.blogspot.com

 
Annelie

Annelie

11 september 2012 15:08

Tack för påhälsningen : )
Vilken super söt vagga du har gjort!!!

http://scrapannelie.blogspot.com

 
Mikaela

Mikaela

14 september 2012 09:27

urläcker vagga!! o va go du är som delar på en mall!!!
en sån vore ju klockrent att göra ett minialbum i :)

http://pysselterapiochlivsgladje.blogspot.com

 
iffa

iffa

15 september 2012 16:23

Jisses vad duktig du är!!!
Denna vagga var huuuuur snygg som helst, fantastiskt fin och underbara färger!!!
Här inne förstår jag att jag kommer kunna hitta hur mycket snyggt som helst att lägga ögonen på =)
Kram iffa

http://www.iffasscrap.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ratemma - 22 september 2023 13:46

Dottern vart besatt i Wednesday-dansen åh ville ha en docka... Så de va bara att greppa virknålen och göra ett försök! Använt 8/4 garn, tyll och 2 mm nål. Utgick från samma mönster som min tidigare docka. Kläderna och skorna skedde på måfå... Då...

Av ratemma - 23 maj 2023 14:19

Då en arbetskamrat fått barn så greppade jag nålen åh knåpade ihop en till snutte... ... Denna gång till en liten kille! ...

Av ratemma - 2 maj 2023 11:52

I helgen blir det dop och jag tog mig modet att virka en snutte! ? Nu är allt inslaget och klart så nu kan jag inte fega ur! ? Hittade en rolig beskrivning på Youtube: https://youtu.be/QaBRGTvLLWU Men som vanligt följde jag den inte helt. Huv...

Av ratemma - 28 februari 2023 21:21

På fredag är det den stora dagen, min dotter fyller en hel hand! 🖐 Hon är super stolt åh redo för att flytta hemifrån, självklart får jag komma och hälsa på och framför allt sköta städningen!   Blev less på present papper så jag dök n...

Av ratemma - 23 juni 2022 13:24

För fem år sen påbörjade jag denna och sen har den legat undanstoppad i en låda... Jag har verkligen saknat att kunna slå mig ner i min hörna åh glömma bort världen en stund. Lite svårt nu förtiden, men igår tog jag mig tiden och här har ni re...

Presentation


Mitt namn är Emma och jag kommer från de lite nordligare delarna utav landet nämligen Nordmaling. Kärleken lockade mig hit från Umeå och nu bor jag här tillsammans med karln och våra två papilloner. På nätet kallar jag mig RatEmma (inte rat betydande rått

Tidigare designat för

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards