ratemma

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2012

Hörnhylla...

Av ratemma - 16 augusti 2012 15:48

... Eller har kommit fram till att de är mer en trappa än en hylla...

  


Så... Hörntrappan kommer här:

  

Karln var så snäll och lånade sin list såg då de var bara att ge järnet...

Måste tillägga att alla tio fingrarna är kvar!

  

Lite klurigt, men som tur var så hade man "pinnar" att slösa...

  


 


                         


Täckte igen hålen på sidorna och gjorde översta trappsteget ett pinne bredare så att bredare burkar ryms...


 

Här har ni den under konstruktion...


Är nöjd med min lilla trappa, den slukar mycket...

Dock så rymdes den INTE i min lilla hörna!!!

  

Så den har fått sig plats inne i ett skåp och där får den ligga och samla damm ett tag..!

RACKARNS!

Aja...







 


 
 
Ingen bild

Sofie

16 augusti 2012 22:05

Den är ju supersmart, synd bara att den inte rymdes! Själv har jag nog ingen hörna att ställa något liknande vid, men gillar bra förvaringar - dock samlar jag på mig lite för många varianter av dem så det inte funkar alla fall till slut.

 
Malin

Malin

16 augusti 2012 22:13

Vad du är duktig och påhittig Emma. Det är en "rackarns" fin hylla du fixat...om jag får låna ditt uttryck ett litet tag :)

http://www.cri-kee76.blogspot.se

 
agnelia

agnelia

16 augusti 2012 22:18

Jättesnygg hylla. Så funktionellt och överskådligt. Himla synd att den inte rymdes i din hörna. Eller bygga om hörnan istället? ;-)

http://agneliaspysselplats.blogspot.com

 
Ingen bild

mawloo-design.blogspot.se

17 augusti 2012 09:00

Jag fick inspiration av din raka hylla och skickade iväg mannen att köpa in material och sedan knåpade han ihop en sådan.
Tusen tack för tipset!

 
mawloo

mawloo

17 augusti 2012 09:03

Ops, jag skrev fel blogg länk, så kan det gå när man inte e observant.

http://mawloo-design.blogspot..com

 
Sabina

Sabina

4 september 2012 12:28

Så fiffig hylla! En sån borde man ju ha! Mitt pysselbord är alltid kaos, tur att det är mitt alldeles egna rum som jag får bestämma själv över, och kan stänga dörren.
Tack för kmmentaren hos mig. Jag kanske är lika dålig själv, men har verkligen försökt bli bättre, särskilt sen jag själv skaffade blogg. Jag har dig som bokmärkt, så jag brukar vara här och kolla lite då och då, du gör ju massor av Gina saker! Men har nog aldrig skrivit... Hm... För att kunna se till andra måste man först se till sig själv, kanske? ;)

http://Www.Engalenpanna.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ratemma - 22 september 2023 13:46

Dottern vart besatt i Wednesday-dansen åh ville ha en docka... Så de va bara att greppa virknålen och göra ett försök! Använt 8/4 garn, tyll och 2 mm nål. Utgick från samma mönster som min tidigare docka. Kläderna och skorna skedde på måfå... Då...

Av ratemma - 23 maj 2023 14:19

Då en arbetskamrat fått barn så greppade jag nålen åh knåpade ihop en till snutte... ... Denna gång till en liten kille! ...

Av ratemma - 2 maj 2023 11:52

I helgen blir det dop och jag tog mig modet att virka en snutte! ? Nu är allt inslaget och klart så nu kan jag inte fega ur! ? Hittade en rolig beskrivning på Youtube: https://youtu.be/QaBRGTvLLWU Men som vanligt följde jag den inte helt. Huv...

Av ratemma - 28 februari 2023 21:21

På fredag är det den stora dagen, min dotter fyller en hel hand! 🖐 Hon är super stolt åh redo för att flytta hemifrån, självklart får jag komma och hälsa på och framför allt sköta städningen!   Blev less på present papper så jag dök n...

Av ratemma - 23 juni 2022 13:24

För fem år sen påbörjade jag denna och sen har den legat undanstoppad i en låda... Jag har verkligen saknat att kunna slå mig ner i min hörna åh glömma bort världen en stund. Lite svårt nu förtiden, men igår tog jag mig tiden och här har ni re...

Presentation


Mitt namn är Emma och jag kommer från de lite nordligare delarna utav landet nämligen Nordmaling. Kärleken lockade mig hit från Umeå och nu bor jag här tillsammans med karln och våra två papilloner. På nätet kallar jag mig RatEmma (inte rat betydande rått

Tidigare designat för

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards